Follo Flyklubb holder til like utenfor Ski sentrum. Med eget klubbhus og egen flystripe, har vi tilgang på det som skal til for å dyrke vår idrett. I SAS, Norwegian og Widerøe er det i dag flygere som startet sin utdannelse her i Follo Flyklubb.

Follo Flykubb er medlem av Norsk Luftsportforbund og Norges Idrettsforbund gjennom Nordre Follo Idrettskrets. Klubben var i mange år rangert som en av de mest aktive klubbene hva antall flytimer angår. I dag er aktiviteten redusert betydelig da vi ikke har flyskole.

Vi assisterer i tillegg ved søk og redningstjeneste om vi blir bedt om dette. Follo Flyklubb disponerer som nevnt egen flystripe. Denne er 525 meter lang og 25 meter bred. Banen er ikke åpen for allmenn ferdsel. Bare flyklubbens medlemmer kan bruke denne, og dispensasjon blir kun gitt ved ambulanseoppdrag ol. Plassen ligger 400ft over havet, og landingsrunden blir fløyet i 1400ft.

NB: Banen er ikke åpen for allmenn ferdsel. Bare flyklubbens medlemmer som har plassutsjekk kan fly på Ski - Meld deg gjerne inn! Innmelding kan gjøres her: NLF

En flyklubb må ha eget fly. I dag disponerer Follo Flyklubb en Cessna 172, LN-FAW.

**Klubben har god kapasitet for nye medlemmer